Apple past regels omtrent Find my iPhone aan

13 december 2016/0/0

find_heroPer 30 november 2016 past Apple de regels omtrent Find my iPhone (FMiP) aan. Het is niet meer mogelijk om uw toestel te laten repareren als de functie Find my iPhone is ingeschakeld.

Wat betekent dit voor u?

Door deze wijziging moet de gebruiker altijd zelf FMiP uitschakelen voordat het toestel ingestuurd kan worden voor elk soort reparatie of DOA (Dead On Arrival). Het uitzetten van FMiP kunt u op twee manieren doen: via het toestel of iTunes. FMiP uitzetten via het toestel gaat als volgt:

Ga naar instellingen en kies vervolgens voor iCloud. In dit menu kunt u ‘Find my iPhone’ / ‘Zoek mijn iPhone’ uitschakelen. U kunt deze functie ook uitschakelen door iCloud volledig uit te zetten.

Hoe schakelt u FMiP uit als uw toestel defect is?

  • Log in op www.icloud.com/find met uw Apple ID
  • Selecteer het toestel dat verwijderd moet worden van het account
  • Als het toestel offline is, klik dan op Verwijder van Account (Remove from Account)
  • Als het toestel online is, klik dan op Wis. Wanneer het wissen is voltooid, klik dan op verwijder van Account.

Hoe weet u of FMiP actief is op uw toestel?

Om lange wachttijden door heen en weer sturen van iPhones te voorkomen, kunt u zelf controleren of FMiP op het toestel actief is of niet. Dit doet u door het IMEI-nummer in te voeren op de site https://www.icloud.com/activationlock/. Zodra hier vermeld staat dat de lock actief is, heeft het geen zin om het toestel in te sturen. Indien toch een toestel met FMiP wordt opgestuurd, retourneren wij het toestel direct. Door bovenstaande regeling nemen wij per direct geen toestellen meer aan die een actieve FMiP status hebben.

Weet u uw wachtwoord niet meer?
Uw wachtwoord kunt u via https://iforgot.apple.com opnieuw instellen.

Navigation